מק'אפי מסכמת עשור של פשיעה מקוונת |
||
במהלך העשור האחרון, חיפשו פושעי המחשוב דרכים להרוויח כסף ולגרום לנזקים. הופעת הרשתות החברתיות והמכשירים הניידים יצרו הזדמנויות חדשות לפשיעה מקוונת.
|
||
פורסם: ב-31 בינואר, 2011 |
||
העשור האחרון היה עשור מרגש עבור משתמשי האינטרנט. ההתקדמות בתחום אפשרה לאנשים לתקשר, לשתף ולהוביל עסקים בדרכים שלא היו אפשריות בעבר. עם זאת, גם הפשיעה המקוונת (Cybercrime) התגברה בעשור האחרון, וצמחה בקצב מהיר, כשהיא גורמת נזק של מאות מיליוני דולרים בכל שנה. ענקית אבטחת המידע, מק'אפי (NYSE: MFE), מפרסמת דו"ח חדש בשם "עשור טוב לפשיעה המקוונת" (“A Good Decade for Cybercrime"). דו"ח זה, בוחן את העשור האחרון בהיבטים של טקטיקות פשיעה מקוונת ואיומים מקוונים, תחום ששינה באופן דרמטי את פני הפשיעה (בסוף ההודעה מצורף לינק למחקר המלא וכן מצורפת תמונה להמחשה). דייב מרקוס, מנהל מעבדות המחקר של מק'אפי: "פשיעה מקוונת מהווה את אחד התחומים הרווחיים ביותר ובעלי הצמיחה המהירה ביותר בימינו. אנו מבחינים בעליה ברמת התחכום של פושעי המחשוב, מתולעת ‘I Love You' בשנת 2000 ועד לאיומים העכשוויים על הרשתות החברתיות". בעשור האחרון כמות משתמשי האינטרנט צמחה בקצב מהיר, מ-361 מיליון משתמשים בשנת 2000 אל שני מיליארד משתמשים ב- 2010 לפי InternetWorldStats.com. עם צמיחת אתרי הסחר האלקטרוני וההזדמנויות לרווחים, האינטרנט הפך לאוצר של כסף ומידע שהוכיח עצמו כמטרה להונאות מקוונות. מאירועי העשור הבולטים:
הונאות האינטרנט הבולטות ביותר בעשור האחרון:
במבט לעתיד, מק'אפי צופה כי מגמות עתידיות של פשעי המחשוב יכללו המשך הונאות ו'טריקים' ברשתות החברתיות, כגון: לינקים זדוניים, הצעות חברות מזויפות וניסיונות פישינג. ההונאות צפויות לעלות ברמת התחכום שלהן וללבוש אופי אישי יותר, בזכות מידע אישי רב ערך שהגולשים מוסרים ברשת. לינק למחקר המלא: |
||
[4734] |