
חטיבת הטכנולוגיות של G4S ישראל תבצע את התקנת מערכות הבטיחות במנהרות הראל, כקבלן משנה של חברת "מנורה איזו אהרון". כריית המנהרות בוצעה מתחת לרכס הראל והן מובילות ומחברות לכביש מספר 1.
המדיניות של משרד התשתיות הלאומיות להרחבת השימוש בנושא המנהרות בתחום התשתיות הובילה בשנים האחרונות את חטיבת הטכנולוגיות של G4S ישראל להתמקצעות והובלת תחום הבטיחות במנהרות . במסגרת זו בצעה החטיבה את מנהרות הקריה, מנהרות הכרמל, מנהרת תשתית החלוץ חיפה, מנהרות רכבת מודיעין, מנהרת מכבית - ועוד.
תחום הבטיחות הינו נושא בעל חשיבות רבה בתחום המנהור שכן תשתית זו הינה בעלת היבטים וצרכים המחייבים מערכות בטיחות הכוללות מערכות תומכות חיים ופינוי המונים. שימוש באמצעי בטיחות חדשניים אותם מספקת מתקינה ומתחזקת G4S נסמכים על ניסיון עולמי מצטבר בנושא זה ובהתאם לתקנים בינלאומיים. חשוב לציין כי מערכות הבטיחות הינן הנדבך המרכזי לצורכי הפעלת אמצעי הפינוי השונים עפ"י תרחישי העבודה המשתנים במצבי חירום.
מערכות הבטיחות כוללות:
- מערכות גילוי אש.
- מערכת גילוי טרמית מתקדמת בעזרת סיב אופטי.
- מערכות כריזה ופינוי כחלק אינטגראלי של מערכות הגילוי.
- מערכות שליטה ופינוי עשן על פי תקן 1001.
- מערכת טלפון חירום לנהגים.
אמיר אלון מנהל אגף הפרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות מסר: מערכות הבטיחות שיותקנו מבוססות על טכנולוגיות זהות למערכות המותקנות מזה כ-3 שנים במנהרות הכרמל, המערכות הוכיחו את אמינותן הרבה בתנאי הסביבה הקשים.
|